La Realitat Augmentada

La realitat augmentada es basa en la barreja del món real amb el virtual. Funciona afegint informació virtual al món real per mitjà d’un procés informàtic, enriquint la experiència visual i millorant el canal de comunicació. Per tant, pot arribar a ser una eina molt important en el món publicitàri, ja que aporta interactivitat en la comunicació amb el consumidor i aconsegueix submergir-lo en la informació que li volem fer arribar.

Ara bé, com funciona aquest dispositiu? Els dispositius de realitat augmentada solen tenir un “headset” i un sistema display, per a que l’usuari pugui veure la informació que se li afegirà. El “headset” incorpora un sistema de GPS i altres per tal de poder saber on està situat l’usuari i quins moviments fa. Els displays més importants són dues pantalles, una on es veu el que se li afegeix a la persona, i una altra que fa el procés d’ajuntar les dues informacions; d’aquesta manera l’usuari només necessita una webcam per a que la imatge real entri a l’ordinador, la resta, la fa el dispositiu.

Les aplicacions d’aquesta tecnologia són vàries. En l’àmbit de l’entreteniment ha tingut un gran pes, ja que proporciona noves maneres de jugar, com és el cas de “Can you see me now?”, o el joc de “Transformers” en el qual et pots disfressar de Optimus Prime. Dins de l’entreteniment hi ha la plataforma Layar, que és un navegador de realitat augmentada. Ens permet visualitzar la informació del lloc on ens trobem, per mitjà de la càmera del mòbil, i ens dóna informació com els restaurants més propers, els principals monuments que tens a prop, o qualsevol altra información de l’espai que necessitis al moment. Aquesta aplicación encara no està desenvolupada al 100%, però cada vegada més restaurants, bancs, hotels, etc. estan donant les seves dades per a que se’ls inclogui.
Tot i que l’entreteniment és l’àmbit més notòri on podem trobar aquesta tecnologia, també és molt útil per a simulació de vols i trajectes terrestres, en el cas de servei d’emergències i militars, pot servir per a mostrar el mapa de la zona, ensenyar el mapa d’evacuació, i en l’arquitectura, per a visualitzar edificis ja destruits, o projectes que encara estan en paper. També hi entren els projectes educatius, als museus, parcs d’atracció temàtics, etc. i en l’àmbit de la cirurgia, per a tenir una visió més àmplia del que està operant.

Personalment, crec que és el futur en l’àmbit publicitari. Mitjançant l’Internet, la interactivitat amb el consumidor és total, es pot presentar per mitjà d’un joc (una eina atractiva), també  ofereix una gran possibilitat a les marques per ensenyar el seu producte, tant en exhibicions, fires, esdeveniments, etc. El seu gran potencial és que sorprendre, una acció cada vegada més difícil amb els grans avenços tecnològics.

 


http://www.realidadaumentada.info/videogaleria.html

Deixa un comentari